0 216 599 04 18 'nolu telefondan bizlere 7/24 ulaşabilirsiniz.

Kedilerin Tüy Dökme Nedenleri

Tarih : 23.01.2021 | Kategori: bulutvet
Kedilerin Tüy Dökme Nedenleri
Kedilerin tüy dökmesi genel olarak, normal bir insandaki saç dökülmesi kadar normal bir süreçtir. Hatta zaman zaman, insanlara yapilan peelingler gibi, kedi tüylerinin de firçalanmasi durumu söz konusudur ki tipki peelingde oldugu gibi ölü deri ve tüylerin atilmasi hedeflenir. Bu gibi zamanlarda kedinin bir miktar tüyünün dökülmesi gayet dogaldir.
Kedilerin Tüy Dökmesinin Nedenleri
Yine insanlardakine benzer sekilde, kedilerin tüy dökmesi strese bagli olarak gerçeklesebilir. Bu gibi bir durumda stres azaldikça, tüy dökme oraninda da azalma söz konusu olacaktir.
Mevsimsel tüy dökülmesi de kedilerde, özellikle hava degisimlerinin yasandigi dönemlerde sik görülen bir durumdur. Bu durum ev içerisinde, kedinin bir sicak, bir soguk ortamda bulunmasina bagli olarak da söz konusu olabilir.
Kedilerde Tüy Dökülmesi Normal Mi?
Kedilerin tüylerinin dökülme miktarina bakilarak, bu dökülmenin ne kadar normal olup olmadigina karar verilebilir. Tüylerin altindan deri görünmeye baslamissa, olmasi gerekenden fazla miktarda dökülme gerçeklesiyor demektir. Bu durum kediler için bir hastaligin habercisi olabilir.
Kedilerde tüy dökülmesinin normal olup olmadigini anlamanin bir diger yolu da tüyün parlakligina bakmaktir. Yogun isik altina tutulan kedinin tüylerinde parlaklik söz konusu ise herhangi bir hastalik yok demektir.
Aksi bir durumda, hem tüy dökülmesi var; hem de tüylerin mat bir görünümü var ise zaman kaybetmeden bir veterinere gitmek gerekmektedir.